|
Internet banking
System eBO RWD eBank Online
eBO RWD eBank Online to system bankowości internetowej działająca w Banku Spółdzielczym w Niedrzwicy Dużej INSTRUKCJA EBO RWD eBank Online KL.Indywidualny INSTRUKCJA EBO RWD eBank Online Kl.Korporacyjny
Instrukcja - EBO TOKEN PRO (aktualna do 31.03.2022)
WNIOSEK EBO RWD otwarcie zmiane zamkniecie
Zmiana sposobu logowania do systemu bankowości internetowej ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa użytkowania tego sytemu oraz wynika z przepisów wprowadzonych dyrektywą PSD2 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego. Także czas sesji został skrócony do 5 minut, (po tym czasie należy potwierdzić przedłużenie sesji albo klient zostanie wylogowany) ograniczenie zostało wprowadzone zgodnie z wymogami dyrektywy PSD2 (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L69/23 ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2018/389z dnia 27 listopada 2017 r. Artykuł 4, Punkt 3, Podpunkt D) Korzyści: - EBO RWD - to możliwość obsługi przez Internet 24 godziny na dobę Rachunku Bieżącego prowadzonego w Banku Spółdzielczym w Niedrzwicy Dużej;
- System EBO RWD to usługa łącząca wygodę i bezpieczeństwo, zapewniająca nowoczesny i funkcjonalny wygląd;
- Bankowość EBO RWD zapewnia wygodne poruszanie się po serwisie i wykonywanie operacji w sposób prosty i przyjazny klientowi;
Bezpieczeństwo:
Przed wpisaniem swojego identyfikatora oraz hasła do systemu sprawdź:- Czy adres strony internetowej rozpoczyna się od https://eborwd.bsniedrzwicaduza.pl;
- Czy w po zatwierdzeniu wpisanego adresu pojawi się po lewej stronie (zielone litery) symbol zamkniętej kłódki (świadczy on o nawiązaniu szyfrowanego połączenia z bankiem);
- Czy po kliknięciu w kłódkę pojawia się informacja, że certyfikat został wystawiony dla witryny eborwd.bsniedrzwicaduza.pl, której właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Niedrzwicy Dużej, zweryfikowany przez GeoTrust Inc. i jest on ważny;
Pamiętaj, że:
- Podkreślamy, że Bank nigdy nie wysyła do swoich klientów e-maili ani wiadomości sms z prośbą o podanie jakichkolwiek poufnych informacji, ani też zawierających linków do stron logowania do systemu transakcyjnego lub zachęcających do pobrania aplikacji czy certyfikatów bezpieczeństwa.
- Podczas logowania wpisuje się wyłącznie sposób 1: IDENTYFIKATOR użytkownika oraz HASŁO (hasło składa się z dwóch faz 1 - ustalone przez siebie hasło oraz 2. - kod przesłany SMS-em - system nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego przesłanego za pomocą SMS); sposób 2: za pomocą Elektronicznej Bankowości Mobilnej - EBO Mobile PRO
- Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać tylko hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
- Nie wolno ujawniać nikomu haseł (Bank nigdy nie prosi o podanie hasła logowania). Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby.
- Regularnie zmieniaj swoje hasło dostępu (system proponuje co 30 dni zmianę hasła).
- Hasło powinno być trudne do rozszyfrowania, składać się z kombinacji od 8 do 30 znaków i zawierać WIELKIE litery, małe litery i cyfry (hasło nie powinno być wyrazem). Dostęp do hasła powinna mieć wyłącznie osoba, której dane hasło dotyczy.
- Korzystaj wyłącznie ze sprawdzonych i pewnych komputerów. W żadnym wypadku nie korzystaj z ogólnodostępnych stanowisk internetowych (np. w kawiarenkach internetowych, bibliotekach publicznych, szkolnych laboratoriach, itd.).
- Systematycznie używaj oprogramowania antywirusowego i stale dbaj o jego aktualizacje.
- Instaluj nowo pojawiające się poprawki (łaty, patche) systemowe i programowe związane z bezpieczeństwem w sieci, pamiętając o tym, żeby pobierać je z wiarygodnych źródeł (producentów oprogramowania).
- Używaj osobistego firewalla (Firewall - system ochrony komputera przed ingerencją wewnętrzną lub zewnętrzną przez ograniczenie dostępu do informacji o Użytkowniku i zasobach jego komputera).
- Nie otwieraj i nie uruchamiaj plików i programów nieznanego pochodzenia.
- Po zakończeniu czynności w systemie EBO RWD pamiętaj, aby się zawsze wylogować.
- Jeżeli wygląd strony logowania do systemu EBO wzbudzi Twój niepokój, ZANIM ZALOGUJESZ SIĘ, zadzwoń najpierw do Banku: (+48) 81 517 48 60 lub (+48) 81 517 50 12 lub (+48) 81 517 50 46.
 |