Karty płatnicze

MasterCard PayPass

MasterCard PayPass

Płać kartą zbliżeniową MasterCard PayPass za zakupy szybciej niż gotówką, bez użycia kodu PIN. Karta zbliżeniowa MasterCard PayPass to połączenie karty debetowej z funkcjonalnością płatności zbliżeniowych. Przeznaczona jest dla osób, tóre cenią stały dostęp do swoich pieniędzy oraz wygodę i szybkość płatności bezgotówkowych.

Koszt wydania karty: 0 zł

Limity autoryzacyjne obowiązujące dla karty wynoszą:

  • maksymalny limit pojedynczej transakcji zbliżeniowej bez użycia kodu PIN – 100,00 PLN,
  • maksymalny dzienny limit dla transakcji gotówkowych – 5.000,00 PLN,
  • maksymalny dzienny limit dla transakcji bezgotówkowych – 20.000,00 PLN,

     

Zbliżeniowe karty MasterCard PayPass są akceptowane w całej Polsce i na świecie. Aktualna lista partnerów akceptujących karty zbliżeniowe MasterCard najduje się na stronie internetowej www.paypass.pl.

Wybierając kartę MasterCard PayPass zyskujesz:

  • łatwe i szybkie płacenie za zakupy z wykorzystaniem funkcjonalności zbliżeniowej,
  • bezpieczeństwo transakcji,
  • stały dostęp do swoich pieniędzy,
  • możliwość płatności w Internecie.

 

Karta MasterCard PayPass umożliwia Ci płatność zbliżeniową do kwoty 100,00 PLN. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, losowo wybrane przez system transakcje do tej kwoty i wszystkie powyżej 100,00 PLN dokonywane zbliżeniowo wymagają podania kodu PIN bądź autoryzacji podpisem.

Do czego służy karta zbliżeniowa?

Karta zbliżeniowa posiada wszystkie cechy standardowej karty debetowej. Można nią dokonywać transakcji bezgotówkowych w punktach akceptujących karty płatnicze na całym świecie, wypłacać pieniądze z bankomatu lub płacić za zakupy w Internecie. Dodatkowo posiada nową funkcjonalność – płatność zbliżeniową, która pozwala na wygodne opłacenie drobnych zakupów – szybciej niż gotówką i bez użycia kodu PIN do kwoty 100 zł ( MasterCard PayPass).

Jak płacić zbliżeniowo?

  • poinformuj sprzedawcę, ze chcesz zapłacić zbliżeniowo,
  • kiedy na czytniku pojawi się kwota do zapłaty sprawdź ją i, jeśli jest poprawna, zbliż kartę do czytnika w oznaczonym miejscu.

 

Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego wyświetli się komunikat, że płatność została przyjęta.

Czy płatności kartą zbliżeniową są bezpieczne?

Tak.

Umieszczony w karcie mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności zbliżeniowej karta aktywuje się tylko na kilka sekund na wyraźne polecenie terminala płatniczego i działa jedynie w bardzo niewielkiej odległości od czytnika (do 5 cm). Nie jest możliwe przechwycenie informacji przekazywanych tą drogą. Dodatkowo płacąc zbliżeniowo nie przekazujesz karty sprzedawcy – masz ją cały czas przy sobie.

Czy nie ma niebezpieczeństwa, że za tę samą transakcję zapłacę dwa razy?

Nie. Wszystkie terminale działają zgodnie z zasadą „jedna transakcja jedną kartą”, to znaczy informacje z karty są odczytywane tylko raz w trakcie dokonywania transakcji. Dodatkowym zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej.

Czy nie ma ryzyka, że kartą zbliżeniową przypadkowo zapłacę za nie swoje zakupy?

Nie. Karta z funkcjonalnością zbliżeniową sama z siebie nie wysyła jakichkolwiek informacji. W portfelu użytkownika pozostaje „bezczynna”. Przy płatnościach zbliżeniowych mikroprocesor na karcie aktywuje się na kilka sekund dopiero wtedy, gdy otrzyma sygnał ze strony czytnika kart zbliżeniowych. Sam czytnik też pozostaje „bezczynny” – aktywuje się na krótką chwilę na polecenie terminala płatniczego po tym, jak sprzedawca wprowadzi kwotę konkretnej transakcji.

Utrata Karty:

W wypadku zgubienia lub kradzieży karty należy dokonać jej zastrzeżeni. Można to zrobić na kilka sposobów:

  • telefonicznie, poprzez Infolinię Banku BPS (tel.: +48 86 215 50 50),
  • telefonicznie, za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart (tel.: +48 828 828 828),
  • telefonicznie w Banku Spółdzielczym (tel.: +48 81 517 50 46),
  • osobiście w placówce Banku,
  • za pośrednictwem portalu kartowego: kartosfera.pl,

 

Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane od momentu zgłoszenia zastrzeżenia karty przy jej użyciu z wyjątkiem transakcji dokonanych przez Użytkownika lub gdy doszło do nich z jego winy umyślnej.


Telefoniczne zgłoszenie utraty karty użytkownik ma obowiązek potwierdzić pisemnie w placówce Banku, która wydała kartę, w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia.


W przypadku utraty karty za granicą, po skontaktowaniu się z lokalnym ośrodkiem VISA, użytkownik karty może otrzymać awaryjną wypłatę gotówki w wybranym Banku, uczestniczącym w systemie VISA.

Okres ważności

Karta wydawana jest na okres 5 lat.

Pytania i niejasności wyjaśniają:

Pracownicy banku:      +48 81-517-50-46

INFOLINIA Brupy BPS: +48 801-321-456 lub +48 86-215-50-00

Co u nas słychać?

Dołączamy do zbiórki WOŚP!

Bank Spółdzielczy w Niedrzwicy Dużej dołącza do 31. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tegoroczny finał odbędzie się 29 stycznia i przyświeca mu cel walki z sepsą, chorobą zagrażającą życiu.

Czytaj więcej

Potrzebujesz pomocy, masz pytania odnośnie naszych usług?

Skontaktuj się z nami już dziś, otrzymasz odpowiedzi i porady.